28 Temmuz 2023 Cuma

28 Temmuz Cuma

Bugün yaz mevsimi tam sevdiğim kıvamda; sıcak ama bunaltmıyor, esiyor ama sersemletmiyor, rutubet az terletmiyor. 
Yaz mevsimin her günü böyle olsun, ben de yaz lobisine katılırım, açık çek size.

Dün pazarın kurulduğu sokaklardan geçtim "eyvah, yarın pazar nasıl kurulacak?" dedim içimden. 
Bir haftaya yakın oldu, sokaklar boyunca kazıldı, hatta kazarken temiz su borusu patlatıldı, bu kıtlıkta o sular şakır şakır aktı gitti filan, nihayet dün turuncu renkli boru benzeri şeyler yerleştirilmeye başlanmıştı. Gece yarısına dek çalışmış olmalılar, kazılan yerler kapanmıştı, pazar her zamanki gibi kurulmuştu. 

"Ayrılık Çeşmesi Sokağı"nı okumaya devam ediyorum, hızlı ilerliyor. 
Binlerce bilginin, bazı entelektüel dedikodunun arka arkaya sıralandığı, olay örgüsü yerine ilginç hayat hikayelerinin iç içe geçtiği bir  metin, bu okuduğum.
Ancak "roman" denebilir mi, şüpheliyim doğrusu.

İki saat önce bir şarkı çıktı önüme, büyük ihtimalle algoritma "Mor ve Ötesi"ni sıkça dinlediğim için beni de konuya dahil etti. Neyse şarkı Ajda Pekkan'ın unutulmaz hitlerinden "Yaz Yaz Yaz". 
Mor ve Ötesi 2003 yılında bir coverını yapmıştı, şimdi üzerinden 20 yıl geçtikten sonra yeni cover yapmışlar. Sıkı durun, bu sefer Aleyna Tilki ile düet yapıyorlar. Ahan da! 
Dinledim, tekrar dinledim, çocuklara gönderdim, arkadaşlara gönderdim, şimdi de buraya ekliyorum.
Meğer Aleyna çok iyi şarkıcıymış ve ön yargı fena bir şeymiş.



Z.ciğimin verdiği tohumdan yetiştirdim, ne zaman çiçek açacak acaba merakıyla gözünün içine bakıyordum,
Sonunda dün tomurcuklandı ve bugün açtı, kardinal sarmaşığı diyorlar...

12 yorum:

  1. "Ayrılık Çeşmesi Sokağı" bence yazarın en kötü kitabı, Ben onu "Yalnızlık Gittiğin Yoldan Gelir" isimli ilk kitabıyla tanımıştım, Oktay Rifat'ın bir dizesini vermişti kitabın adına,en sevdiği şair olup her kitabına da bir şekilde dahil eder. Çok sevmiştim o zaman kitabı, içinde kitaplar ve bilmediğim bir sürü bilgi vardı. Zamanla her çıkan kitabını okudum ama bir süre sonra tekrarlar ve kitaptan yükselen kibir bunalttı beni. Ayrılık Çeşmesi ile veda ettim yazarı, bundan sonra ne yazsa OKUMAM :))))
    Şekerim bizim Rize 12 Ağustos'a tarihlendi. 15'inde de döneceğiz. Ağustos sonuna doğru kavilleşelim de yapalım şu Eskişehir'i, sen de kendine takvimden bir gün seç, anlaşalım. Kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap parantezin son derecede hislerinin yansımasıydı, anladım ben onu. Kitapta ilerledikçe, tamam peki olduuu kıvamına geliyorum. :))

      Sil
  2. Yorumu tekrar okudum da "Kitap" parantezine alabilirsin, maşallah ardarda sıralamışım :))) Ha bir de yolculuğu hafta içi yapalım, hafta sonu hem kalabalık oluyor, hem de bilet bulunmuyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolculuk planı konusunda ilk fırsatta seni arayacağım, umarım denk düşüreceğiz. :)

      Sil
  3. Sayenizde dinledim Yaz Yaz Yaz cover'ını. Hakket ne kötü şeymiş önyargı. Kadife gibi sesi var kızcağızın. Youtube music listesine ekledim. Öpücüx.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz Yaz Yaz vesilesiyle sesini duymak bana çok iyi geldi Şekerciğim. <3
      Öpücüx bilmukabele. :)

      Sil
  4. yaz yaz yaz cover'ı müthiş olmuş yahu, ben de önyargılıydım çok. Orijinali kadar iyi olmuş diyebilirim. Kızın tekniği de çok iyi, yorumu da. Bravo!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah çok güzel, sen de sevmişsin. :)
      Böyle olumlu kabulleri duymak hoşuma gidiyor Joecuğum. :)

      Sil
  5. ay ne güzel sarmaşıkmış bu, bayıldım. coverdan dün haberdar olmuş ama hayat hay huyu içinde dinlemeyi atlamıştım. ne güzel olmuş oysa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tohumuna denk gelirsem sana ayırayım Şulem. :)
      Aslında saksıda değil toprakta olsa yaprak ve çiçek daha büyük olacak, sanırım. :)

      Sil
  6. Yaz Yaz Yaz'ın yeni yorumunu ben de dinledim. Sonra biraz internette yokladım. Aman ne gömmüşler adamları "Neden Aleyna Tilki'yle beraber söylediniz" diye:) Biz neden bu kadar olumsuz, devamlı eleştiri halinde insanlarız? Faydalı eleştiri devede kulak kıvamında. Gerisi sadece kötülük, anlayışsızlık. Bunu çözmek mümkün değil. Bence de bu yeni yorum gayet keyifli bu arada.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir alışkanlığım var, you-tube videolarının altındaki yorumları okurum, genellikle. Bizdeki kadar çok sayıda negatif yorum başka dillerdeki şarkılarda olmuyor. Gerçekten ben de anlamıyorum, bu terslenmeyi, olumsuz sözleri, yerin dibine gömmeleri...
      Acaba diyorum, insanlarımız hep bastırıldığı ve terslendiği için mi, sosyal medyada gizli kimlikle böyle içindekileri kusup, saydırıp filan rahatlıyor.
      Tedaviye acil ihtiyacı olan bir toplum olduk, gibime geliyor.
      Şarkıyı biz beğenir ve dinleriz, ne yapalım. <3

      Sil

Hoşgeldiniz!