13 Temmuz 2023 Perşembe

13 Temmuz Perşembe

Günün neredeyse yarısı saçma sapan bir sanal market siparişi işiyle geçti gitti. 
Pandemi sırasında sanal market alışverişini sıkça kullanıyordum, bu sene eski usul geçerken markete gir alıp çık uygulamasına döndüm. 
Bugün kardeşim  "zeytinyağında indirim var, sipariş verdim getirdiler" deyince, ben de annemin yağı bitiyor söyleyeyim gelsin hevesine kapıldım ve siparişi verdim.
Gel gör ki teknoloji başa bela, kayıtlı adresi harita üzerinden işaretlemek gerekliymiş. Haritada bizim adres tam çıkmıyor, yakında bir yerler çıkıyor, yaklaşık işaretleyin diye bir seçenek var vs. vs.
Sonuçta yazılı adres varken, teslim adresi hanesine haritada işaretli adres ve yaklaşık adresin karması bir şey kaydolmuş. Bu durumu "siparişim gelmedi, ne oldu" sorusunu çağrı merkezine yöneltirken "sipariş teslim edildi" kaydını görünce anladım. 
Sonra teslimi yapan eleman aradı, o adreste siparişin alındığını söyledi. Nasıl yani? Ben almadım, kim aldı? Aferin valla, biri bana da bedava yağ gönderse alır, bir kenara atarım zaten!
O saatten beridir çağrı merkezi, teslim elemanı, internet sanal marketi uğraşıp duruyorum. Sonunda siparişi iptal ettirdim, ücreti 7 gün içinde bankama iade edilirmiş, alırken anında çekmesini biliyorsunuz ama...
Tam inek n'ooldu dağa kaçtı, dağ n'ooldu yandı bitti kül oldu masalı. 
Neymiş, zeytinyağı alacakmışım.



Dünkü park gezmemizden, 
Çiçek açmış gülibrişim ağaçları,
Bu mevsimin en güzellerinden...

10 yorum:

  1. Ay evet ya, Migros sanırım, böyle saçma sapan bir adet başlatmış. Bereket benim adresler önceden kayıtlı uğraşmıyorum ama depremzedelere Ramazan paketi göndereceğimde bilmediğim şehirde haritada adres bulacağım diye canım çıktı, vazgeçtim sonra, parasını ilgilenen kişiye yolladım. Bunların internet sorumlusu bu salak uygulamayı niye değiştirmez ki? Zaten elemanları da bir tuhaf, özellikle Ankara'da, ya eksik getiriyorlar, ya çürük, ya kokmuş. Evet bir seferinde hindi kuşbaşı kokmuş geldi, çöpteki ürün bile evi saatlerce kokutttu, atamıyorum gelip iade alacaklar. Soğuk zinciri kırıyor acemi eleman, uğraştırıyor insanı ama yine de vazgeçemiyorum işte, rahat oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dün konuştuğum görevliye aynı şeyi söyledim, bu saçma uygulamayı kaldırın, ben neden adres bulmakla uğraşıyorum, getiren buluyordu gayet başarılı şekilde. Artık, google haritalarla nasıl bir bağlantı kurdularsa, bilemeyeceğim...
      Benim elemanlarla ilgili hiç sıkıntım olmamıştı, getirdikleri de düzgün ürünlerdi. Demek ki bölgeden bölgeye değişiyor.

      Sil
  2. Bir de şunu yazayım dedim, ben iki yıldır yağlarımı Frigbahçe'den alıyorum. Peyman'ı blogdan bilirsin belki, onların zeytinliğinden. Çok güzel bir yağ, fiyatı da kalite kıyaslaması yaparsan piyasaya göre çok uygundu ama şimdi baktım tükenmiş görünüyor, sadece erken hasat sızma kalmış. frigbahce diye girip bir bak istersen siteye, kargo ile yolluyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frigbahçeyi önerdiğin için teşekkür ederim. Baktım siteye gelecek sene için aklımda olsun önerin. :)

      Sil
  3. Yalnız yağı alan kim acaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri almak için gitmişler, ellerinde bir adres var zaten, ama son kez konuştuğumda evde bulamamışlardı.
      Nasıl çözdüler merak ediyorum.

      Sil
  4. Firmanın ama bu yağı alan kişiye gidip geri istemesi lazım.. diyecekken bir durdum çünkü memlekette bu işler en garibanın başına patlar o kargo işçisi işinden olur bence "ismi kontrol etseydin" derler.... pof.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gittiler zaten C.ciğim, kapı açılmamış. Umarım sipariş teslim eden elemanın başına iş gelmez.
      Bence, birinin başına iş gelecekse web tasarımcının başına gelsin bence. Olayın saçma hale gelmesinde başlıca pay onların.
      Orada kayıtlı adres var zaten, defalarca teslimat yapılmış. Bir de haritadan işaretlemek neden? Üstelik o seçenek isteğe bağlı deği, zorunlu! Haritaya adres yazınca yan sokakta bir binaya işaret koymasa neyse de, öyle yaklaşık işaretleyince olmuyor işte. :(

      Sil
  5. aaa ne garip bir deneyim olmuş bu! zeytinyağını alan da ne düşünerek aldı acaba? o da ayrıca garip. hay yarabbim!...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz çözemedim konuyu, yaptığım ödeme iade edilince benim açımdan bitecek belki.
      Sanırım teslim ettikleri adreste ev sahibi değil de evdeki yardımcı filan varmış, konuşmalardan birinde öyle denmişti.

      Sil

Hoşgeldiniz!