30 Mayıs 2023 Salı

30 Mayıs Salı

Bugün bi koşu karşıya geçip, az zamanda bir kaç iş yapma günüydü.
Vaktinde gidebilmek için gidişte hızlı yolları tercih ettim, metro, metrobüs, metro yaptım. 
Dönüşte, önce İstiklal caddesi boyunca bakına bakına yürüdüm, ardından Tünel'le Karaköy'e indim ve vapurla Kadıköy'e geçtim.

İstiklal caddesinde bakına bakına giderken, Sinema Müzesi'ni üç senenin sonunda ilk kez ve yeni açılan Botter Evi'ni es geçmedim, bu da kısa günün kârı oldu.

Sinema Müzesinde iki kattaki genel ve sürekli sinema sergisinden başka Temmuz sonuna dek sürecek  Steve McCurry'nin sergisi (hani şu Afgan'lı kız fotoğrafıyla çok bilinen fotoğrafçı) vardı.
İlk kez gezdiğim müzedeki dünya ve Türk sinema tarihi odaklı sergiyi ilgiyle izledim ve fotoğraf sergisine bayıldım. 

Casa Botter / Botter Evi veya Apartmanı İBB Miras tarafından yakın zamanda onarıldı. Binanın giriş katı sergi alanı olarak düzenlenmiş. İlk serginin başlığı "Düşler ve Hakikatler". 
Caddeden geçerken bir sergi gezmek, değişik sanat çalışmalarına tanık olmak ne kadar keyifli. Bugün İstiklal'de bu duyguyu hatırladım. 



Dönüş yolunda Karaköy iskelesinde vapur beklerken,
Tarihi yarımadaya sınırlandırılmış bir bakış,


6 yorum:

  1. bu ara trafik iyice zıvanadan çıktı İstanbul'da, o yüzden toplu taşım hep en iyi alternatif...ne güzel olmuş. İstiklal caddesini çok özlediğimi anımsadım, yazdıklarını okurken. gitmeli tez zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslıyım ki, trafiğin zıvanadan çıkmış halini deneyimlemem gerekmedi, şu sıralar. :)
      İstiklal caddesi çehresi değişse de özlenir olmaya devam edecek bir bahane üretebiliyor, neyse ki. :)

      Sil
  2. o resimdeki meşhur gemimiz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleymiş! :))
      Benim dünyadan haberim yok Mehtapcığım, uyarın üzerine araştırdım ve ta kendisi olduğunu öğrendim. :)

      Sil
  3. İstanbul' u sen yazınca seviyorum diye kaç kez yazmışımdır:)) Bi koşu karşıya geçmek, değiştirilen vasıtalar.... düşününce inanılmaz geliyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana inanılmaz gelen ise, benzer hareketleri yıllarca haftanın en az beş günü yaptıktan sonra, şimdilerde ayda veya iki ayda bir yapıyor olmak.
      Neyse, pratiğim sağlam henüz. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!