26 Mart 2023 Pazar

26 Mart Pazar

Sabah erkenciydim biraz, üstelik gece uykuya geç dalmıştım. Neyse,  biraz kitap okudum, biraz video izledim, egzersiz zamanı geliverdi.
Bu arada Barış Özcan'ın bugünkü videosundan dünyanın en büyük şelalesinin su altında olduğunu -su derken okyanus kastediliyor, dere filan değil- öğrendim. Dünya hakkındaki bilgiler bitmez tükenmez bir derya, her gün yeni bir şey. Video, meraklısı için, burada. 

2018 yılı başındaydı, canım Şekerpembe ile birlikte sauerkraut yapmayı öğrendiğimiz bir kaç saatlik bir kursa gitmiştik. O günden sonra iki üç sene her kış sauerkraut yapar olmuştum, çocuklar çok seviyordu. Derken albızın tohumu pandemi araya girince, üstüne çocuklar yadellere gidince, sauerkraut  merakım geçiverdi. 
Dün kardeşim  bu ara gluten ve laktoz eleminasyon diyeti yapan yeğenim için "yapar mısın" deyince, bugün kolları sıvadım ve 1 kg lahanadan Alman lahana turşusunu yaptım, iki haftaya yenecek kıvama gelir, sanırım.

Öğleden sonra tam yürüyüş yapmaya hazırlanıyordum, hava kapattı, sıkı bir yağmur indirdi. Planımın bozulmasına ne kadar sevindim, anlatamam, çünkü yağmur çok güzel yağıyordu ve bir saat kadar yağdı.
Yağmur dinince çıktım, güneş parlamaya başlamıştı, deniz kenarına yürüdüm; yağmur sonrası bulutlar köpük köpük, deniz pırıl pırıldı.



Sahilde taş toplayan çocuk, mendirekteki kayık, sakin deniz, köpüklü bulutlar, arkada adalar...
Evet, gönül isterdi bir de adaların üzerinden kopmuş gelen  leylek sürüsü olsundu, 
Eh, o kadar kusur kadı kızında da olur.

8 yorum:

  1. yine bir "her güne yeni bir bilgi" köşesi olmuş blog yazın :) sauerkraut'ı bilmediğim gibi "albızın tohumu"nu da duymamıştım. baktım, çok beğendim, unutmayayım da kullanayım ben bu tanımı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Albızın tohumu eski çizgi romanlardan hatırladığım bir söz, Tarkan'dan mı, Malkoçoğlu'ndan mı unutmuşum. Şeytana referans veren bir şikayet sözü sanırım. ;)
      Ben bir gün size özel sauerkraut atölyesi yapayım şekerim, emeklilik planlarına dahil edelim bu konuyu. :))

      Sil
  2. Turşu muuu, bayılırım Ekmekçim, kim bilir sen de ne güzel yapmışsındır :) sauerkraut'u ilk defa duysam da lezzetini sanki hissetmiş gibi oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu turşu, gerçek anlamda probiyotik, prebiyotik çok faideli bir eser oluyor. Lezzeti de yerinde. :)
      Bknz. Üst yorumda belirtilen atölye önerisi. ;)

      Sil
  3. İlk kez duydum.Ama Alman turşusu diyince Almanya'da amcamlarda yediğim tatlımsı turşu geldi aklıma hatta tadı geldi:) Hep tuzlu turşu yemişim o tatlımsı tadı alınca bir tuhaf olmuştum.
    Evet dün fena bastırdı yağmur tam bir bahar yağmuruydu sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tatlı turşudan ben de yemiştim, sanırım salatalık turşusunu öyle yapıyorlar.
      Bu cins lahana turşusu tuzla yapılıyor, hatta tuzla ovularak ve doğrudan çıkan suyu mayalama için kullanılarak yapılıyor. İçine çeşitli tatlar eklenip, lezzetlendirebiliyor. :)

      Sil
  4. Hihi bizim buraların tatları.. Garibanların sebze anlayışları sadece patates ve lahana olduğu için, bu ikisinin her tür yemeğini icad etmişler. Hiç kendim yapmadım, kavanozda alıyorum her hafta ama.. Hem lezzetli hem süper sağlıklı. Afiyet olsun.. Joe da okuyorsa, o da çok sever Sauerkraut'u, bu tariften denesin mutlaka ;)
    Bu bizim sahil sanki (ama bana tüm sahiller bir sanki) :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım ben, sauerkraut atölyesine katılacakların sayısı katlanarak artıyor. :))
      Evet evet, sahil tam olarak bizim sahil. Oturduğumuz yerin önü sayılabilir. Nasıl tanıdın hemen, tebrikler. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!