23 Mart 2023 Perşembe

24 Mart Cuma

 

Kaç gündür özellikle sabahları erken saatlerde arka bahçede çıvgınların ötüşlerini duyuyorum. Sonra dışarı çıktığımda  ağaçların altında durup kafamı kaldırıp, gözümü dallara dikip bakıyorum bakıyorum, nafile, hiç kuş göremiyorum. Hepsi kamuflajlı geziyor sanırım.
Bir de başımıza çıvgın mı çıkardın, o neymiş diyorsanız, sesi ve görüntüsü için şuracığa bir tıklayınız.

Sabah Oya Baydar'ı okurken  dili ifade etme, yazma söyleme konusundaki endişelerine katılmamak elde değil diye düşündüm. Özellikle son cümleyi okuyunca, bu yazıyı paylaşmalıyım dedim, bir fazla kişiye bile ulaşsa kârdır.
Yazının son cümlesi:  "Ne işe yaradı bu yazı, bilmiyorum. Dixi et salvavi animam meam (söyledim ve ruhumu kurtardım). Yazıların çoğunu kimsenin kâle almayacağını, duyması gerekenlerin duymayacağını bile bile ruhumuzu, vicdanımızı rahatlatmak için yazmıyor muyuz zaten?"



Leyleklerin bu seneki göç yolu bizim mahalleden geçmiyor, anladım.
Buncağızlar geçenlerde kardeşimin müjdesini verdiği ekip.
Fakir tesellisi olarak bu fotoğrafa bakıyorum, ben de kendimi leylek gördü sayıyorum. 

6 yorum:

  1. aynı şeyi düşündüm ben de bugün ekmekçim. Leylek görmüyorum, oysa görüp marteniçkamı bahar dalına asmam gerek. bak vallahi çok kritik bir dilek tuttum, hayat, vatan, millet meselesi, lütfen leylek görebileceğimiz bir yer bulup gidelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben görülmüşleri ben de gördüm sayacağım ve de bugün bir güzel dal bulup asacağım, kararlıyım. :))

      Sil
  2. Başkanım az evvel Pendik üzerinden on

    - on beş leyleklik küçük bir kafile batı istikametinde geçti. Arkadaşla telefonla görüştüğüm için fotoğraflayamadım ama. geçtiler. kesin bilgi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır başkanım, siz de leylekleri gördüğünüze artık geldiklerinden eminiz, bahar geldi sayabiliriz. :))

      Sil
  3. Ayy, beni şu an nasıl mutlu ettin anlatamam Ekmekçim, çünkü sayende yeni bir Latince cümle öğrendim. Benim böyle bir merakım var işte, anlamını güzel bulduğum Latince cümleleri kaydediyorum ve ezberliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimozacığım, ne güzel bir merak seninki. :)
      Katkı benden değil Oya baydar'dan ben aracıyım, yine de sevindim. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!