9 Ocak 2023 Pazartesi

9 Ocak Pazartesi

 * Sabah egzersiz yaparken aniden duygusallaştım.  Bedenim gevşeyince, zihnimin derinlerinde evirip çevirdiğim konular; çocukların yeni hayatları, yetişkin insan oluşları, benim bundan sonraki hayatım su üstüne çıkmak istedi. Bıraktım çıksın, duygularım kendini göstersin, ağlayacaksam şimdi ağlayacağım, sonra hayatın yeni aşamasına geçeceğiz.

** Gün boyu ev işleri vs ile geçince ve bedenim yorulunca akşamüstü kendime bir mola aldım. 
Uzun zaman önce seyrettiğimi sandığım ve fakat seyredip bitirince e ben bu filmi seyretmemişim dediğim bir filmi izledim. 
Los Lunes al Sol / Güneşli Pazartesiler filmi tam da bugüne uygun filmdi, çünkü bugün güneşli bir pazartesi günüydü. 
Yönetmen Fernando León de Aranoa bu filmi 2002'de çekmiş. Ekonomik kriz, kapatılan tersanenin işsiz kalmış işçileri, krizin onlar üzerindeki etkileri, dağılan hayatlar, bıçak sırtında duran gündelik yaşamlar, başta Javier Bardem olmak üzere tüm oyuncular tarafından nefis canlandırılan karakterler... Hasılı insana dokunan bir filmdi.

*** Dün eve dönerken mevsimin ilk nergislerini almıştım, mis gibi kokuyorlar. Gidip gelip bakıyorum, kokluyorum.
Bir günü güzelleştirmek için daha ne olsun?



Bir demek nergis ve gölgesi isimli çalışmam...

16 yorum:

  1. bu nergis ne şahane bir çiçek ve ne çabuk geçiveriyor :(
    bir telaş içinde geçti son 4-5 ay, çok doğal şekerparem bu duygu yoğunlukları. sarılır, öperim seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nergise bayılırım. :)
      Taze iken alınca vazoda biraz daha çok dayanıyor ve evet çabuk geçiyor. :)

      Sil
  2. Los lunes al sol izlediğim günden beri çekilmiş ve bundan sonra çekilecek filmlerin arasında bir numaramdır her daim. diğerleri peşinden gelir. Müzikleri de ayrı güzeldir. kendinizi bir sinema filmiyle tanımlayın deseler Los lunes al sol derim. o derece..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneşli Günler hakkında yazdığınızı sayfanızda okumuştum, hatırlıyorum. :)
      Filmdeki insanların hayatların seyredenin içine dokunmaması imkansız diyebilirim.

      Sil
  3. Nergisin ruha şifasına inanıyorum Ekmekçim <3

    YanıtlaSil
  4. Nergis iyi has da çok çabuk veda ediyor yahu, o kadar soğukta tuttum, üstüne titredim, 4 günde baybay dedi.
    Ruh dalgalanmaları vaktidir be Ekmekçim, sal gitsin kendini...
    Javier Bardem bir numaramdır ve bu filmi ben de çok severim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylakçığım seni ve nergisçi tüm blogdaşlarımı bizim köye götüreceğim bir kış, 20 gün dayanır Karaburun nergisi ;) Tarlalar boyu nergis, topla toplayabildiğince….
      Birde dışı yeşil içi sulu mis kokulu mandalina :) Bir de köy ekmeği. Bir de keçi peyn…. of ya ben memleketimi özledim!

      Sil
    2. Amanin, haydin gidek :)))) Karaburunlu bir arkadaş vardı üni. de, o da çok överdi nergislerini. Bu aldıklarımız yerel üretim sanırım...

      Sil
    3. Gidelim haydi, hoop! :)

      Sil
  5. Nergis kokusu özlem kokusu..
    Kavuşmalara, büyüyen aileye, çocukların yeni deneyimlerini dinlerken duyacağın heyecana odaklanalım, onlar kim bilir nasıl güzel olacak! Kucaklıyorum çok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel olacak güzel olacak, sağol C.ciğim. :)

      Sil
  6. nergisler güzel ama bizim bıuralarda yok ....

    YanıtlaSil
  7. hayatının yeni evresine alışma turları bunlar ekmekçim. elbet biraz hüzün içerecek, ama sonra alışacağız. belki sen de hayatına güzel bir yenilik icat etsen daha kolay atlatırsın: at binmek (bu biraz fantastik oldu sanki), bir kursa yazılmak sanatsal. sosyal bir şey. (herkese podcast başlat diyesim var)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak öyle Jocuğum, alışma turlarındayız. :)
      Ata binmek konusunda haklısın güldürdün beni, sağol. Evet, biraz fantastik oldu. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!