29 Ocak 2023 Pazar

29 Ocak Pazar

 * Bugün hava soğuktu. Öğleden sonra dışarı çıktım, biraz yürüdüm, bir iki alış veriş yaptım, şöyle miniminnacık bir şeyler atıştırıyordu, kar olduğunu hayal ettim, değildi galiba.

** Günün sabah kahvaltısı sonrası saatlerini annemin mutfağında geçirdim. İlk niyetim brokoli çorbası yapmaktı, yaptım da. Başlamışken şu kabakları zeytinyağlı pişireyim, ıspanaklar hazır yıkanmışken akşama yemek olur diye diye dört kap yemek yapıp, anca  çıktım mutfaktan. Yarının işi bugünden yapılmış oldu, iyi oldu.

*** Akşamüstü kardeşim geldi, simit getirmiş. Kaç zamandır simit yemiyormuşum meğerse, çok hoşuma gitti, çay, simit, peynir keyfi yapmak. 
Bir kaç gündür sesli kitapta Zülfü Livaneli'nin romanı Mutluluk'u dinliyorum. Yirmi otuz sene önceki memleket hallerinden yansımalar, bugünden bakınca ilginç geliyor.



Dip Not:
Lizbon'dan kaldırım taşı döşeme sanatı,
Biraz asimetrik, biraz astigmatik, biraz şaftı kaymış gibi bir fotoğraf çekmişim,
Büyük ihtimalle biraz önce yediğimiz Belem Pastanesi'nin ünlü pastel natası "Pastéis de Belém"in lezzeti aklımı başımdan aldığından ya da yanında içtiğimiz vişne likörü bakış açımı şaşırttığından olsa gerek, 
Ah Lizbon, Ah Ekim 2019 diyerek o güzel anılara bir selam göndereyim, bu akşam.

6 yorum:

  1. Huuu komşu. Kar yolladım burdan size, geldi mi? :)) Bu hafta yağacakmış, haydi bakalım..
    Lizbon’da evlerin içi de öyle ya, sanat eseri gibi banyolar.. Çok hoşuma gitmişti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğuğu geldi canikom, henüz görüntü yok. :))
      Portekiz'de sokaklar, evlerin dışı, içi her yer sanat eseriydi yahu. <3

      Sil
  2. Bu sabah Trakya karlı idi ama fazla yağmadı ve tutmadı..
    İyi haftalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Balkanlardan gelecek soğuk ve yağışlı hava"yı bekliyoruz. :)

      Sil
  3. annemin dayısının soyadı "döşemeci"ymiş. ben koltuk döşemecisi olduğu için diye düşünürdüm meğer taş döşemecisiymiş. böyle güzellikler yaparmış o da. büyükada'da bir evin bahçesindeki taş döşemesini gösterince anneme, anlatmıştı.

    ah Lizbon diyor, susuyorum bir de. ay yok susmuyorum, bizim eve yakın bir cafe var. Pasteis de Nata yapıyor, denesek mi bir yürüyüşte?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taş döşemek çok ciddi ve özellikleri olan bir işmiş, okumuştum. Şimdi beton ya da asfalt basıp geçiyorlar, oysa taş döşemeler yağmur suyunu toprağa ulaşması için gerekli. Neyse, neyimiz doğru ki?

      Deneyelim tabii ki, sonra bir de Moda'ya gidelim, orada da çok iyi yapan bir yer varmış. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!