11 Ocak 2023 Çarşamba

11 Ocak Çarşamba

 * Sabah haberlere bakıyordum, Pompei'den bir haber okuyunca gülümsedim.
Yıllar önce bir gezide  külleri temizlenen şehrin kalıntılarını gezmiştim. Şimdi oradaki evlerden bir tanesini aslına uygun olduğunu düşündükleri şekilde yıllar süren çalışmalardan sonra canlandırmışlar ya da yeniden yapmışlar.
Orada gezerken bazı kalıntılar beni çok etkilemişti, oradaki hayatları, yaşamış olan insanları düşünmüştüm.
Sanırım yeni düzenlenmiş Vettii evini görseydim daha çok etkilenecektim, kim bilir belki bir gün onu da görürüm. 

** Yukarıdaki gezme görme dileğimi yazarken aklıma geçen hafta uzun aradan sonra gittiğim sinemayı anlattığım yazıda söz ettiğim CKM'nin bir türlü açılamayan salonları geldi.  
Bugün okuduğum bir başka habere göre CKM salonları bu hafta sonu açılıyor hem de Başka Sinema filmleri de gösterilecek.
Umuyorum, buraya yazdığım dilekler böyle kanatlanıp yerini bulurlar ve beni sevindirirler.

*** Günün en güzel saatleri kırk yıllık arkadaşım S.ciğimin kahve sohbetine gelmesiyle yaşandı. Kahve de içtik, çay da. Sohbet de ettik bir güzel. Tabii ki, aynı senenin bebeleri olan çocuklarımız başlıca konumuzdu. Yine de kendimize dair iki üç cümle etmeyi de ihmal etmedik, sanırım.



Dünkü günübirlik yolculuktan, yol kenarı anıları, 
Bitkilerin üzerlerine bol bulutlu güneş ışığı düşmüş,


4 yorum:

  1. ay ne şahaneymiş...pompei çok etkilemişti beni. bunu görsem hiç ayrılamazdım sanırım!.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok etkileyiciydi, gidebilsek, yeniden görebilsek... :)

      Sil
  2. Pek sevindim Sevgili Okul Arkadaşım, aynı filmler üzerine yazdıklarınızı okumak pek hoş olacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevindim, ilk fırsatta gidip bir bakmak istiyorum. Umarım salonları yenilemişlerdir. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!