29 Temmuz 2022 Cuma

29 Temmuz Cuma

 * Güne iki haberle başladım; biri özel ve sevindirici, diğeri kamusal ve hüzün verici.
Sabah yaptığım test negatif çıktı ve güle güle covid, mümkünse bundan böyle nihan ol didemden dedim kendisine.
Sonra haberlere bakınca öğrendim, İlhan İrem, ilk gençliğimizin yeri doldurulmaz İlhan İrem'i bu dünyaya veda etmiş.
Kardeşime negatif haberini verdiğimde yazdı, "dilimde, bildiğimi bile bilmediğim İlhan İrem şarkıları". Ne kadar doğru söz, öyle içimize işlemiş, yıllardır duymamış olsak bile kulağımızın kıvrımlarında kalmış.

** Kahvaltıdan sonra, on gündür ilk kez sokağa çıktım, pazara gittim, ben evdeyken fiyatlar yine artmış sanki. 
Günün kalanında biraz arkadaşlarla haberleştim, biraz dizi izledim, İlhan İrem şarkıları dinledim.
Twitter'da  şu notu okudum: 
Bu gece tüm ülke İlhan İrem’in yasını tutuyorsa, bunun nedeni, bize sadece bir şarkıcı değil, 50 yıllık müzik tarihini de bırakmasıdır."

*** Akşamüstü dışarı çıkma özgürlüğümden yararlanıp, kısa bir yürüyüşe daha çıktım. Uzununa yarın çıkarım artık.



Dip Not:
Bebekliğimden kalma kahvaltı takımı huzurunuzda,
O küçük tabak, kırılan fincanın tabağı,
Annemin söylediklerinden hatırladığım, bir de yumurtalık varmış,
O vakitlerin prestij kaynağı nesnelerden Bavyera porseleni,
Kırılan nesneler, ya da kardeşim doğduktan sonra paylaştırma zorluğu gibi nedenlerden olsa gerek, kendimi hatırladığım zamanlarda kullandığımı hatırlamıyorum.
Aklımda kalan, üzerindeki kuşlar kelebeklerle ilgili hikayeler anlatılıp, oyalandığım gibi flu bir resim.

8 yorum:

  1. Aaaa! Benim dwarf’lara ne kadar benziyor! Sen dün melamin demiştin, bu porselen mi? Porselense ne kadar aynı tema.. Şimdi ben merak ettim bu dwarf’ların porselendeki yerini.. Bir hikayesi mutlaka vardır durduk yere moda olmaz böyle şeyler. Bavyeraysa araştıracağım ben bunu..
    Ve elbette yeniden geçmiş olsuuuun oh!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabağın arkasını çevirdim, markası silinmemiş duruyor C.ciğim. :) 1814'den beri porselen takımlar yapıyorlar anladığım. Şurada bir web sitesi buldum: https://www.hutschenreuther.com/en-de/
      Geleneksel olarak bir özellikleri var mı, onu bulmak beni aşıyor, ellerinden öper. :))
      Melamin olanlar, çocuklarımın kahvaltı yaptığı miki mauslu tabaklardı. Onlardan geriye bir tane kalmış şimdiki halde. :(

      Sil
  2. ne zarif bir takım :) torunlarına da eşlik etsin dilerim :)
    negatife döndüğüne pek çok sevindim. bir daha yanına uğramasın bu hastalık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir gün torunlara hediye edilebilirler, kısmet. :)
      Sağol canım, ben de çok sevindim. :)

      Sil
  3. Gözünüz aydın. Çok geçmiş olsun. İlhan İrem için çok üzüldüm. Gençliğimi çağrıştırdı. Ne çok dinlerdik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zehracığım, atlattık şükür. :)
      İlhan İrem, bizim neslin içinden bir şey koparıp götürdü beraberinde, sanki. :((

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Bence de çok tatlılar! :)) Ah, çocukluk... :)

      Sil

Hoşgeldiniz!