4 Haziran 2022 Cumartesi

4 Haziran Cumartesi

 Gün dün gibiydi diyeceğim, anlamsız mı olacak?

* Perşembe günü yapılmayan temizlik bugün yapıldı, S. sabah erken geldi, işe girişti.
Ben de annemin işlerine yardımcı oldum, banyo, tırnak kesimi, market alışverişi...
Saat ne zaman 4'ü geçti anlamadım bile.

** Kardeşim iki gündür Voleybol Kadın Milli Takımının maçlarının yayın saatini haber veriyor, tam da blog yazısının başına oturmuş oluyorum, "dur sonra bakayım" diyorum, yalan oluyor.
Neyse, bir yerden yakalayacağım.
İki gün önce BBC'de bir yazı okudum, söz edeceğim, "bakın yalnız değilmişiz dünyada bizim gibi sıkıntı çeken başka milletler de var" diyeceğim, ancak bugün sıra geldi.
"Dünya genelinde gıda ve enerji fiyatlarının yükselmesi, milyonlarca insanın geçim sıkıntılarını artırdı" diye başlamış haber. İlgilenirseniz bir bakın buraya. 
Şu sıralar Londra'da kızının yanında bulunan bir arkadaşım, üç gündür Kraliçe'nin 70. platin yılı kutlama törenlerinden fotoğraflar, videolar gönderiyor. En çok, insanların tasasızca ve topluca açık alanlarda şarkı söyleyip eğlenmesi görüntülerine imrendiğimi fark ettim. Darısı başımıza desem, hayalci demezsiniz umarım.

*** Günün son başarılı hareketi, uzun zamandır listemde olan ve bir türlü denk düşüremediğim  "Alev Almış Bir Genç Kızın Portresi" filmini izlemek oldu.
İki gün önce filmin başarılı senaristi ve yönetmeni Céline Sciamma'nın bu kış izlediğimiz son filmi "Küçük Anne" hakkında yazışmıştık bizim kızlar Şule ve Joe ile. Belki vesile oldu, Alev Almış... yeniden aklıma geldi,  buldum izledim. 
Filmin estetiğine, görüntülerin, renklerin, tabloların anlatılan zamanla uyumuna ve tümünün yarattığı atmosferin çekiciliğine bayıldım. 
Şurada ise, filmdeki şenlik sahnesinde kadınlar korosunun söylediği melodiyi bulacaksınız. 



Dip Not:
4 Haziran 2017 fotoğrafın tarihi, tam beş sene öncesi,
Fırça çalısı bu şenlik gibi ışıldayan bitki,
Arkamızdaki sokakta bir apartmanın girişindeydi,
Sonraki kış yarısı kesildi, kötü bir kış geçirmiş olmalı,
Bir sonraki sene ise tümü gitti, fani dünya...

2 yorum:

  1. kraliçenin ayı paddingtonla olan videosunu izledin mi? çok şeker :)

    bu fırça çalısını ne zaman görsem evdeki sürahileri yıkama isteği ile doluyorum. normal mi guzum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledim tabii ki, çok eğlenceliydi. Gösterinin diğer atraksiyonlarına biraz baktım, her şey ne kadar İngiliz İngiliz'di. Resmen olaya kültür damgalarını vurmuşlar. :)

      Tamamen katılıyorum bu dürtüye, çocukların biberonlarını temizlediğim fırçanın aynısı bu bitkinin çiçekleri. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!