21 Ocak 2022 Cuma

21 Ocak Cuma

Bugün hava tam tahmin edilen gibi gelişti, sabah ılıktı, sonra yağmur başladı, öğleden sonra yağmurun şiddeti arttı, rüzgar yön değiştirdi, hava soğudu ve kar artık bekleniyor.

* Sabah pazara erkence gittim, yağmur başlamadan alışverişi tamamlayıp eve döndüm, kahvaltımızı sonra yaptık. İyi yapmışım, ben tezgahın başında maydanoz dereotu ayıklar, sebzeleri dolaba yerleştirirken yağmur başlamıştı.
Gerçi yağmur yağıyor diye dışarı çıkmamazlık etmedim, öğleden sonra deli dolu bir karayel eser, yağmuru savura savura yağdırırken, kapüşonumu beremin üzerine çekip yine çıktım, para çektim, markete uğradım, rüzgardan ters dönen şemsiyemle cebelleşip, bir miktar da ıslanıp eve döndüm.

** Eve gelirken soğuk havanın şeytanı olsa gerek, bir şey dürttü beni, marketten gofret ve patates cipsi aldım. Üstümü çıkartıp, ıslakları asıp, aldıklarımı yerleştirdikten sonra, bir kase yoğurdun içine toz kırmızı biber, kuru nane ve toz sarımsak ekleyip en sevdiğim dip sosu hazırladım ve de oturup cips yedim. 
Evet, tabii ki günün güzelleri arasına bu pisboğazlığımı yazmam gerekiyor, ayda bir bile yapmıyorum bunu. Hem merak etmeyin gofret duruyor, o başka zamana artık.

*** Pazardan istavrit aldım, pek taze duruyorlardı. Bu sene hiç yememiştik, hatta belki geçen sene de yememiştik, yaz tatili dışında balıkçıya giden olmadı ki iki senedir. 
Şimdi onları kızartmak vardı ya, bütün apartman kokar. En iyisi fırında pişirmek mi diye aradım, evet tam da eskiden hamsiyi pişirdiğim gibi, biraz unlayıp, yağlı kağıt serip fırınlayabilirmişim. 



Dip Not:
Balık üstüne tatlı olmadan olmaz, değil mi?
Olacak valla, bu defalık resmine bakıp doyacağız,
Bu ekmek kadayıfı iki sene öncesinden,
Kızımla Beyoğlu'nda gezmişiz, Sakarya Tatlıcısı'nda damak şenliği yapmışız.

21 yorum:

  1. Selam bende arada cips alıp benzer yoğurtlu (sarımsak tozu hariç kırmızı biber, kekik, nane) koyup keyif yapıyorum. Kendimizi ödüllendirmemiz ve şımartmamız için sebep çok. Size de afiyet olsun. Cips, balık, için. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevgili Zehra. :)
      Şımarmak veya nefis körletmek için sebebimiz çok, değerlendirmek lazım. :))

      Sil
  2. Onca yağmurla cebelleşmenin, pazara gitmenin, ıslanmanın bir ödülü olmalıydı tabii ki, sefan olsun, afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylakcığım teşekkürler. :))
      Ayağını uzatmış dinlenmek yetmiyor bazen, yanına bir muzırlık gerekiyor. ;)

      Sil
  3. Cips hayatımda ağzıma koymadım ama tam bir gofretçiyim :))) Burada gofret yok iyi mi! Ay burada da hiç bir şey yok galiba, bloglarda ne okusam burda yok :P
    Bu arada gofret kelimesi nereden geliyor acaba sevgili Ekmekçi Kız? Sen bilirsin bunu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C.ciğim, gerçekten mi? Tadını bilmeden mi reddettin, yoksa tatsız bir deneme mi oldu?
      Ben sanırım cipsi gofrete tercih ederim, özellikle eskiden bazı lüks şarküterilerde satılan şeffaf torbalardaki, iri ve yağda kızardığı besbelli -elin yağa batardı yerken- cipsleri çok severdim.
      Gerçi şimdi ayda yılda bir yiyorum ya, olsun. :))
      Gofret kelimesinin nereden geldiğini bilmiyordum, aradım bulamadım, Fransızca filan bir sözden mi devşirilmiş acaba?
      Oralarda Türk marketi yok mu, varsa mutlaka her türlü kıvır zıvır bulunur ya...

      Sil
    2. Ben araya gireyim madem benim bildiğim yerden çıktı: gofret fransızca gauffre sözcüğünden türemiş. Gauffre da bizim waffle dediğimiz. Sadece fransa da onu iyi pişiriyorlar biraz daha çıtır oluyor bizimkine göre. Gaufrette de küçük waffle gibi bir anlama geliyor.
      Ekmekçikız o söylediğin cipsler babamın favorisiydi şimdi de yeğenimin favorisi oldu. Bazen misafire alınırdı, bazen ender olarak da eve. Ne güzel anlatmışsın.

      Sil
    3. Joecuğum,
      Kesinlikle yerinde bir açıklama ve tahminim tutmuş oldu diye sevindim. ;)

      O cipsler eskinin en unutulmaz lezzetlerindendir. Olsa da yesek1 :))

      Sil
  4. Sabrınıza hayranım Sevgili Okul Arkadaşım, gofret alıp sonraya bırakmak... bravo:) Misal ben sonra yerim diye alsam asla sonraya kalmaz, o nedenle almam ki sık yemiş olmim:) Bugün 5.aşı günümdü. Ödüllendirim aşı olmuş çocuğu dedim, paket gofretlerden aldım, eski usül, şu etrafı çikolata kaplı olmayanlardan. Kaptırmış gitmişim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha, buradan tanışıyoruz demek. gofret durmaz bizim evde de :P

      Sil
    2. gofretin doğasında var bence durmamak.:D

      Sil
    3. durabilen duruyor, bakınız:ekmekçikız :)

      Sil
    4. @buraneros
      sabırdan ziyade, yeteri kadar kalori aldım, bu da duruversin düşüncesi, aslında. Ve fakat, o gofret halen duruyor, bu gün de tatlı yaptım, yine kaldı. :))

      @Şule
      Eskiden bir dönem ben de hiç bir şey bulamazsam, çocukların kıvır zıvır dolaplarına dadanırdım. Şimdi çocuklar yok, muzır yiyecek de yok. :))

      @küçük Joe
      Bilmem ki, haklısın sanırım. İlkokulda bir ara teneffüslerde simitle gofret yemeye dadanmıştık! Şimdi düşünüyorum da... İçim bayılıyor. :))

      Sil
    5. GOfret aşkına kapılınca, Sevgili Okul Arkadaşıma aşı için geçmiş olsun demeyi, şifalar dilemeyi unutmuşum. Sağlıklı günler dilerim. :)

      Sil
    6. Teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım, ben de sağlıklı günler dilerim:)

      Sil
  5. ay ben de geçenlerde cips alıp yedim. soğuk hava böyle bir etki mi yaptı acaba bizde?

    hava soğudukça gözümün önünden geçen yiyecekleri söylesem dumur olursun. allahım bu pisboğazlığımın sonucu ne olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulem, gerçekten soğuk havada genlerimiz mi neyse artık, türlü türlü icatlar çıkarıyor. Bu iş böyle, yedikçe daha çok alternatif akla geliyor. :))

      Sil
  6. ekmek tatlısına bayılırım, eski semtimde geceyarısı çıkar kaymaklı ekmek kadayıfı alırdım iki porsiyon. şerbeti de hafif karamelize edilmiş olmalı, of ki ne of. her şey serbest günümde gidip ufacık alayım, bir kaşığı yeter artık benim içimi almaya kesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılırım Joecuğum, fakat artık senede bir defa bir porsiyon, daha iyisi yarım porsiyon yesem, yetiyor.
      Oysa eskiden annem evde yapardı, koca tepsi, düşünsene! :))

      Sil
  7. Ben de cips aldım, hiç sosla yemedim bir dahakine senin sostan yaparım. Sarımsak tozunun belli bir markası var mı yoksa aktardan mı alınıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bence, en azından cipse baz oluyor. :))
      Arifoğlu'nun da Bagdat'in var Serpilciğim, ikisinden de kullandım. Küçük cam şişede olanları tercih ediyorum.

      Sil

Hoşgeldiniz!