26 Şubat 2021 Cuma

26 Şubat Cuma

Bugün bir başka cemrenin günü, suya düşenin.
Benim için bu günün kayıtlara geçecek olayı, bu mevsimin tomurcuklanmış ilk erguvanını görmem oldu. Mutluyum. 

* Bizim mahallenin pazarı bugün. Olabildiğinde erken gitmeye çalışıyorum. Diğer yandan bugün -dün bir türlü gelemeyen- bir kargo bekliyorum. Yanında bir de tuvalette yapılması gereken ufak çaplı tamirat için gelecek ustayı ekleyelim. 
Sonuç olarak,  biraz gecikmeli de olsa her kalem yoluna girdi ve güzel şeyler hanesine yazıldı.

** Canım Leylakdalı son yazısında  pandemi döneminde süslenmek konusunda ihmalkar davrandığımızdan söz ediyordu, haklı olarak.
Son bir senedir bana da aynı şey oluyor, bazen "ehh be, yetti!" diyorum, oje filan sürüyorum, bir kaç gün sonra yine renksiz ve cansız hayatımıza dönüyorum.
Bugün pazardan aldığım bir kilo hamsiyi ayıkladıktan sonra ellerimin halini görünce, yetti be mertebesine ulaştım ve dolapta katılaşmayı bekleyen kırmızı ojeyi kapıp tırnaklarıma sürdüm. Sanırım başım göğe erdi!

*** Gelelim günün diğer güzelliğine: Akşama fırında hamsi var. 
Balıkçı beni kandırdı sanırım, güya "büyük hamsi bunlar, abla!" faslından alındılar. Ayıklarken hiç de öyle gelmedi elime.
Neyse, lezzeti yerinde olsun da...



Dip Not:
Tomurcuk halindeki genç erguvan, aşağı sokaktaki yeni yapılmış bir apartmanın bahçesinde.
Bu üçüncü senesi sanırım, hep erkenci, hep aceleci.
Görebilmeniz için biraz uğraştım, umarım seçiliyordur.

6 yorum:

  1. hepimiz aynı süreçlerden geçiyoruz galiba. ben de geçenlerde "yetti artık" deyip mavi ojelerimi sürüp birer tırnağıma da beyazla atraksiyon yapmıştım :) ama 2-3 gün sürdü bu "bakımlı" halim. çıkardıktan sonra sürmeye üşenip bir de gereksiz buldum :(
    erguvan da ne şahane bir güzellik yahu. Bu şenlik biraz erken başlamış gerçi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakımlı halin iki-üç gün sürebildiyse yine iyi. Yirmi dört saat henüz geçti, ojeler uçlarından tırtıklandı bile. Elim sudan çıkamıyor ki! Şimdi yama yapacağım. :))
      Erguvan için biraz erken evet. Bu ağaç çok genç daha, o nedenle aceleci biraz. ;)

      Sil
  2. Ojeye niyetlenip tuvalet masasına gittim, hepsi kurumuş iyi mi, zamk gibi, caydım. Halbuki geçen yıl Yves Rocher'den doğum günüm için 2 al 1 öde hediyesiyle yenilemiştim ojeleri, ne bileceksin pandemi gelecek. Neyse ben kargoyla oje isteyeyim bari, o arada ellerimin ağaç kabukluğu biraz geçer belki :)
    Eminim burada da tomurcuklanmı hatta açmıştır erguvanlar, çıkamıyorum ki fotoğraflayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yves Rocher aynı kampanyayı arada yapıyor, yakalarsın yine. Bir ucundan bakım işine girişince devamı geliyor sanki. ;)
      Evet, sizin oralarda tomurcuklar patlamış bile olabilir. Biz arada on gün kar soğuğu yaşadık, çünkü. :)

      Sil
  3. Hepimizin geçtiği süreç bence :)) Bende iki üç haftadır sürekli renkli renkli ojeler sürüp mutlu oluyorum çok ilginç :) Kendime çok bakım yapmış gibi hissediyorum yakında evde makyaj yapma aşamasına geçersem şaşırmayacağım bu duruma :)
    Hamsi için afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekte pandemi öncesinde ruj, göz kalemi ve ojeyi birlikte kullandığımda kendimi en süslü halime ulaştım sayardım.
      Şimdi uzun zaman geçip birini bile kullanmayınca, her biri ayrı moral veriyor, kendimi süslenmiş sayıyorum. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!