25 Ocak 2021 Pazartesi

25 Ocak Pazartesi

Hava diyorum, iki gündür çılgın, fazlasıyla hem de.
Önce esiyor tozutuyor, sonra deli deli yağmur yağıyor, ardından sanki kış ortasında değiliz de yaz yağmuru yağmış gibi  güneş parlamaya başlıyor.

* Bugünkü ilk güzellik bir tür eşeğini kaybedip bulma üzerine:
Dün akşamüstüne doğru yine yağmur sonrası güneş parlayınca, mahallede market hedefli bir yürüyüşe çıkmıştım. 
Mahallemizin köpek sahiplerinden birisinin hayvanı, büyük hacetini lök gibi kaldırımın ortasına yapmış, meğerse. Zarif sahibi ise tenezzül edip kaldırımın ortasından kaldırmamış o nesneyi.
Ben bu durumu fark edip son anda tam ortasına basmaktan kaçınmaya çalışırken, yan tarafına mecburen basıp sağ tarafıma doğru bir güzel kaydım. Hemen yanımdaki bahçe duvarına doğru kaykılıp biraz tutunup, hafif zeybek adımı atar pozda kalakaldım. Karşıdan gelen iki genç adam yardımıma koştu, geçmiş olsun dedi..
Neyse ki yere kapaklanmamış olduğum için çabuk toparlandım, yürüdüm, alışverişi yaptım, eve döndüm. 

Fakat, kazın ayağı öyle değilmiş, olayın sıcağı geçince, dizim ağrımaya başladı. Baktım, morluk filan yok, hafif şişlik var. Buz koydum, antienflamatuar krem sürdüm, ayağımı uzattım oturdum. Sonra, kızımın voleybolcu zamanlarından kalma bir dizlik buldum, onunla daha rahat ettim. Doğrusu gece çok parlak geçmedi, ancak gün içinde dikkat etmeye devam edince, şimdi daha iyi hissediyorum.

** Gece canım yanar halde uyuyup uyanınca, önceki gün başladığım Serbest Kürsü'yü dinleyip bitirdim.
Dinleme eylemine gayet uygun bir eserdi, Alejandro Zambra ile tanışmama vesile oldu, memnunum. Yakında  yazarın bu defa başka bir kitabını okumaya niyetleniyorum.

*** Ispanaklı börek yaptım, bence tam günün havasına uygun bir eylem oldu. 
Malum, karanlık ve yağmurlu havalar karbonhidrat arzusunu artırıyor.




Dip Not:
Yararlı Bitkiler Takviminde bu haftanın bitkisi aynısafa.
Aynısafanın ağrı kesici özelliği varmış, ağrıyan bölgeye merhemi sürülürmüş, çayı kan temizleyici özellikteymiş.
Bilmiş gibi, tam bugünkü halime uygun...


6 yorum:

  1. geçmiş olsun canımcım. okurken ay ay dedim istemsiz...dilerim daha iyisindir

    YanıtlaSil
  2. Çok şükür iyiyim. :)
    Ucuz atlattım diyeyim.

    YanıtlaSil
  3. merhaba! buraneros'un yazısı öyle sürükleyiciydi ki, o hızla hemen geldim :) geldim de hem de ne güzel buldum, hemen müdavimi oldum!
    geçmiş olsun bu arada..

    YanıtlaSil
  4. Ne güzelmiş bu takvim, geçmiş olsun canım, o sokak ortası şeylerden bıktık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilciğim,
      Teşekkür ederim. içimden ağız dolusu küfrettim, inan.
      Takvim çok hoş, tam benlik. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!