20 Temmuz 2024 Cumartesi

20 Temmuz Cumartesi

Bugünün anlatmaya değer faaliyetlerinin ilki Mahir Ünsal Eriş'den Gaip'i bitirmem ve Acaip'e başlamam oldu.

Öğleden sonra geçen sene, 2023 Cannes Film Festivalinde, Vietnam'lı yönetmen Anh Hung Tran'a En İyi Yönetmen ödülünü kazandırmış olan La Passion de Dodin Bouffant / Şeflerin Aşkı filmini izledim. 
Yemek kültürü ve Fransız mutfağı meraklılarının ilgisini mutlaka çekecek, son derece estetik görselliği olan bir film izlemiş oldum. Başrollerden birinde Juliette Binoche'un olması da cabası.
İçimde bir miktar mesafe kaldı filmi izlerken, kurulan sofralara, pişen yemeklere  bakarken. Bu duygunun tanımını annemin deyimiyle "değişik" olarak yapabilirim.



Bazı ikililer  çok yakışıyor bence,
Karpuz peynir, üzüm ceviz, şeftali tarçın...
Sizin sevdiğiniz?

8 yorum:

  1. Tuhaf ama: beyaz peynir vişne reçeli :) üzümü leblebiyle severim, süt kurabiye hihi
    Acaip’te Gaip daha iyi anlaşılıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum senin bu sevgini C.ciğim. :) Bunun Ayvalık'ta lor peyniriyle karadut reçeli versiyonu var. :)
      Acaip evet Gaip'e açılım sağlıyor, yavaştan anlıyorum. :)

      Sil
    2. Aaa evet konuşmuştuk ben de şimdi hatırladım :)) Ben kötü yaşlanıyorum yahu kafa kalmadı hiç..

      Sil
    3. Yok yahu! Ne yaşlanması? İnsanın zihni meşgul ve dolu olunca, olur öyle. <3

      Sil
  2. Karpuz-beyaz peynir, üzüm- beyaz-peynir, yazın işyerinde en güzel öğlen menüsü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sıcaklarda evlerde de en güzel öğlen menüsü bu aslında. :)

      Sil
  3. karpuz peynir, beyazpeynir-çilek reçeli, elma-tarçın :)

    Gaip de Acaip de bitti diye üzüldüğüm kitaplardı. Keşke yine yazsa, yine okusak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo! Şule hanımdan da beyaz peynir eşlikçisi çilek reçeli geldi. :)
      Ben şimdilik Acaip'le idare ediyorum, henüz. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!