24 Nisan 2024 Çarşamba

24 Nisan Çarşamba

Gün hızlı geçti, zamana sürat vermek mümkün değil, en azından şimdilik.  Sanırım bir dolu iş yapmış olmanın etkisiyle günün bıraktığı his "hızlı" oldu.

Hava puslu, havadaki çöl tozlarının yerde bıraktığı iz sarıydı. Balkonu sildim, yıkadığım bezdeki renk ekranda gördüğümüz çöllerin rengindendi, gerçekten.

Perde yıkadım ve astım; perde asmak tüm sökme yıkama işleri içinde daha zor olanı, ıslak oldukları için ağır oluyorlar. 
Kışlık ayakkabıları temizledim, iki çift ayakkabı geri dönüşüm kumbarasına gitti. 
Salondaki paşa kılıcını ve kauçuğu budadım, artık saksılarına sığmaz hale gelmişlerdi, biraz ferahladılar.

İşlerimi bitirmek üzereyken yazdan beri görmediğim arkadaşım İ.'ciğim aradı, "yakınlardayım, müsaitsen bir kahve içimi uğrayayım" dedi. Tam zamanında aradın, şu anda işlerim bitti, bekliyorum dedim.
Balkonda oturduk, ortak dostlardan, olandan bitenden konuştuk, günün armağanı oldu bu ziyaret.

Günün müzik videosu  bir ARTE yayını. Ünlü caz şarkıcısı besteci Nina Simone'un anısına Paris'teki ünlü tarihi binalardan Panthéon'da  çeşitli şarkıcıların katılımıyla çekilmiş, henüz dumanı üstünde, yeni bir yayın. Zevkle dinledim, tekrar dinledim. 



Günün erguvanı -sanırım mevsimin son erguvan fotoğrafı- Brüksel'den, iki gün önce kızım göndermişti.

8 yorum:

  1. ay ne fenaydı bugün hava! o toz da cabası!
    şu perde yıkama işi ennnn gözümde büyüyenlerden. ne güzel yapmışsın, darısı başıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gün daha fena sanki... :(
      Ay sen yeni taşındın, perde yıkama işini ertele bence biraz. :))

      Sil
  2. Almanya’da yaşamanın sanırım en güzel yanı, kimsenin perde kullanmaması ve kimsenin de içeri bakmaması.. Hava zaten gri ve karanlık burada, bir de perde olsa sanırım vampirleşiriz. Bu arada Türkler mutlaka kullanıyor perde :)))) Hatta annem gelince “akvaryum gibi bu ev” diye takılır bana, baya rahatsız oluyorlar persesizlikte. Alışkanlık işte…
    Bahar temizliğine benim de başlamam lazım ama gözümde büyüyor, senin yönteminle yapacağım; biraz iş biraz keyif molası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışkanlık kadar iklim de etkili sanırım C.ciğim. Düşünsene, yazın buralarda güneş cayır cayır yakarken güneşlik veya perde olmasa epey büyük sıkıntı çekeriz.
      Bahar temizliği sonuçta ferahlık veriyor, doğrusu ben de gözümde büyütüyordum, bir başlayınca yavaştan yoluna girdi. :)

      Sil
  3. Video şahane, tekrar dinliyorum, temizlik demesek olmaz mı😋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temizlik demeyelim o zaman, yerine videoyu tekrar dinleyelim. :))

      Sil
  4. Panthéon'da saatlerce oturduğumuz günü anımsadım. Hemen izlemeye gidiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu video vesilesiyle önce bir kafam karıştı, burası Paris gibi duruyor, Pantheon Roma'da değil miydi dedim kendime. Sonra anladım, iki şehirde de Pantheon varmış. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!