24 Ekim 2022 Pazartesi

24 Ekim Pazartesi

Dün gece geç vakit Mardin'den başlayıp Diyarbakır'da biten gezimizden döndük.
Döndük dönmesine de benim ruhum henüz uçakla geldiğimiz hızla yerine dönmedi, aklım bir karış havada.
Bugün de geziye gitmenin olmazsa olmazı yemek konularından bir iki fotoğraf ekleyip, aklımın ve ruhumun yerine gelmesini bekleyeyim dedim.


Mardin, Cercis Murat Konağı'ndaki akşam yemeğinden, meze tabağı



Diyarbakır, Ciğerci İbo'da, ciğer kebabı ve eşlikçileri,



Yemek üstüne en çok içilen  kaçak çayla demlenmiş koyu çay, bazen de burada olduğu gibi dibek kahvesi,

8 yorum:

  1. hoşgeldin cancağızım, ne müthiş bir şehir değil mi Mardin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk şekerparem. :) İlk fırsatta konuşalım Mardin'i :)

      Sil
  2. Ama, ama... Olmaz ki, o meze tabağı öylece şuracığa bırakılmaz ki! YAzık değil mi ben gibi kalbi midesinde atanlara :)) Afiyetler olsun :) 3 hafta sonra Adana - Hatay gezisi yapacağım için şu an çok içerlemedim size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten tereddüt etmiştim kediciğim, ancak bu güzelliği göstermeden de duramadım, kusura bakılmasın lütfen.
      Ohh, harika bir plan, nefis bir mutfak diyarına gideceksiniz, ağzınızın tadı yerinde olsun, keyfini çıkarın. :)

      Sil
  3. Bu bölgeye gidinceye kadar yemek yediğimi zannediyordum:) Ama gidip, döndükten sonra bugüne kadar pek yemek kültürüm olmadığını anladım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bölgedeki en etkileyici unsur baharat kullanımı sanırım. :)
      Yine de her bölgenin kendine has lezzetleri ayrı güzel. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!