24 Nisan 2021 Cumartesi

24 Nisan Cumartesi

Bugün tam sitte-i sevr günü oldu. Düne göre oldukça serin ve az da olsa yağmurlu bir hava vardı.
Hıdırellez'in hemen öncesindeki son soğuk günlere, boğa burcunun ilk günlerinde yer aldığı için boğa soğukları (sitte-i sevr) deniyor.

* Ailemiz için günün önemli olayı,  yeğenimin doğum günüydü. Son bir senedir olduğu gibi yine ayrı evlerde kutlama yaptık. 
Pasta kesme seramonisinde zoomdan bağlanıp, iyi ki doğdun şarkısı söyledik. Böylesi hiç yoktan iyi kabul ediyorum, sarılmanın kucaklaşmanın yerini tutmasa da...

** Daha dünkü yazımda Didem Madak'ın "Grapon Kağıtları" kitabını naif bulduğumu yazmıştım, Sen misin yazan?!
Bu sabah okuduğum şiir bana sözümü geri aldırdı bile.

"Şimdiden Bir Hatırasın" şiirin başlığı, "Mektup Aşklarına" yazıyor başlık altında, devam ediyor:

"Şimdiden bir hatırasın 
Bulutsa, tozsa, uçarsa 
Bütün (aşklar) paranteze alınsın 
Rüzgar çanısın, rüzgarın diline dolanırsın 
Ne bir şarkısın, ne de dillerde nağme adın 
Artık bazı şarkılar kadar yaralısın 

Günler izmarit diplerinde biriksin 
O zaman mutlaka bir trenle gelirsin 
Köpüklerdensin, mavisin, sakinsin 
istesen suyun tenine bitişirsin 
ellerimi bıraktım, artık bunu sana yazsın 
İçimde iki yaşlı balık varsa, 
İçimde biri pulsuz, iki balık varsa 
Biri sensen, gelirsen ve yok edersen 
Bunu yazmak istiyorum sana 
Sonra postalamak istiyorum 
Pulsuz bir zarfla 
Hiçbir mektup artık ikna etmiyor beni hayata 

Bu kırmızı oyalarla saçlarımda 
Beyaz bir tülbent gibi kalırsam 
tenimde, süzemediğim tortularla 
Gün olur sararırsa sayfalarda 
Bıraktım ellerimi, sana bunu yazsın 
Şimdiden bir hatırasın 

Kırık kalplerle süslü bir sayfaysan 
Camsan, saydamsam, beni kırarsan 
Simlerimle sevişirim seninle 
O süslü sayfaların üzerinde 
İçimde iki mutlu yıl varsa, 
İçimde biri simli iki kadın varsa 
Sen, gelirsen ve yok edersen 
Bunu yazmak istiyorum sana 
sonra postalamak istiyorum 
Simli bir yılbaşı kartıyla 
Hiçbir mektup artık beni, ikna etmiyor hayata 

Şimdiden bir hatırasın 
Açmışsa bir sardunya saksıda 
Bütün (aşklar) paranteze alınsın 
Bıraktım ellerimi, artık sana bunu yazsın 
mektuplar postaya takılırsa... 
Ey aşk sen 
Artık bazı şarkılar kadar yaralısın."

*** Bu yazacağım hiç güzel değil, Maria Ilva Biolcati dün  82 yaşında hayata veda etti. 
Maria Ilva Biolcati, tanıdığımız adıyla Milva, ünlü İtalyan şarkıcı, La Rossa'yı, Bella Ciao'ı söyleyişini unutamayacağımız kadın.



Dip Not:
Öğlene doğru yağmur tek tük atıştırırken Salkım Kooperatifine kadar gidip yumurta alıp döndüm.
Arka sokaktan Pastry Bakery'nin önünden geçecekken, yan taraftaki çocuk yuvasının alçak damından sarkan mor salkımlara bakakaldım.
Birlikte bakalım buyrunuz.


4 yorum:

  1. Milva videosunun başına prenses Caroline mi vardı, bana mı öyle geldi?
    Ben bu yıl baharı temelli kaçırdım, 2 blok ötedeki aparmanın önündeki mor salkımları balkondan minimal boyutta gördüm, daha da başka bişi görmedim. Az evvel Zeynep Altıok Akatlı ile yazıştık. Onun Urla'daki evinin bahçesinde salkım salkım açmışlar. Likör mü, reçel mi muhabbeti yaptık, sonrasında yanında oturup kahve içmeye karar verdik pandemi biterse :) Umut da fakirin ekmeği işte :) Bizim Antalya Müzesi'nin bahçesinde bir çardak var, tam bu mevsimde tepemize sarkar o mor salkımlar, nasıl severim o eflatun loşlukta oturmayı, lanet pandemi her şeye engel, yanına bir de diz sorunu aldı, manyak etti beni :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, Caroline'e çok benziyen bir kadın var, ama sanırım değil. :)
      Dizlerin seni pandemiden daha çok yordu, sanki. Dışarı çıkıp, açık alanda hiç değilse, yürüyebilsen, baharın geldiğini yaşasan, belki daha az bunalırdın. :(
      Gelecek bahara, umudumuz...

      Sil
  2. Yeğene mutlu yıllar efendim :) şansı bol, karşısına çıkan insanlar hep güzel olsun :)

    didem madak'ın bu şiiri benim en sevdiklerimden. ne kadar güçlü değil mi?

    seni mor salkımlara götüren güzergah gülümsetti beni. alemsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şulem, amin diyeyim. :)

      Bu şiire gelene dek Grapon Kağıtlarını hafifsemiştim, sonra caydım düşüncemden.

      Sen anladın benim mor salkımlarımı. :))

      Sil

Hoşgeldiniz!